Safety first!

Dat je een helm en bodyprotectie draagt tijdens het rijden, is niet meer dan normaal. Want hoe leuk rijden ook is, veiligheid gaat natuurlijk voor alles. En in het kader daarvan willen wij jou graag nog op een aantal andere veiligheidsaspecten wijzen.

Rijden in het rennerskwartier
Zolang M.C. Flying Boetoe bestaat, is rijden op een motor (in wat voor uitvoering dan ook) in het rennerskwartier verboden. Dit kan namelijk levensgevaarlijke situaties opleveren. Hier gaan wij dan ook continue streng op controleren.  Overtreders worden direct gediskwalificeerd en verwijderd van het terrein.

Toegangsbeleid en legitimatie
Om gebruik te kunnen maken van ons trainingsterrein heb je een licentie nodig. Daarnaast vragen wij om een trainingsbijdrage. Deze trainingsbijdrage is altijd in combinatie met een lidmaatschap. Ben je geen lid maar wil je wel (eenmalig) gebruik maken van onze faciliteiten, dan heb je een dagpas nodig. Voorafgaand aan de training/wedstrijd moet je je licentie kunnen tonen. Als je lid bent, dan wordt dat aan de poort gecontroleerd door de baanwachten. Heb je de juiste papieren niet bij je? Dan word je niet toegelaten.

Fotografen
Om veiligheidsredenen mogen er geen personen in de publieksvrije zone aanwezig zijn. (Gelegenheids)fotografen hebben alleen toegang tot publieksvrije zones nadat zij zich hebben gemeld bij de baanofficials en een hesje hebben ontvangen.

Handhaving geluid
Om de overlast voor de omgeving  tot een minimum te beperken en om onze vergunning te behouden, moeten wij aan de eisen van de milieuvergunning voldoen. Dat betekent dat de geluidsnorm voor Baansport  vastgesteld op 94 dB(A) voor Club- en Districtswedstrijden en voor vrije trainingen. Voor (O)NK-wedstrijden geldt een geluidsnorm van 100 dB(A). M.C. Flying Boetoe gaat daarom elke training en wedstrijd metingen verrichten en zal overtreders direct diskwalificeren. Overtreders zullen na de eerste meting per direct van de training of wedstrijd worden uitgesloten.

Tot slot is RESPECT voor elkaar het allerbelangrijkste. Door een ieder met meer respect tegemoet te treden – rekening te houden met elkaar – kan de sport veiliger worden en een beter imago verkrijgen. Dit is van essentieel belang om een goede toekomst van de motorcross te garanderen.